EDAMA

Projects

Our Projects

Inspiration for Your Next Project

Low Rise Building

Commercial

Winter Maintenance

Residential

Solar Roof

Commercial

Solar Roof

Residential

Traditional Style Pattern

Residential

Modern Style Pattern

Residential

Eng. Faisal Al-Dosari


Eng. Faisal Al-Dosari, Kingdom of Bahrain

Engineer Faisal Al-Dosari has extensive experience in the real estate and financial investment fields for more than 18 years. He held a number of administrative positions in financial and investment banks, in addition to his work with major real estate development companies in the Kingdom of Bahrain, where he was able to achieve many achievements in developing a group of residential and commercial towers. Both.

Educational Qualifications:

  • Master of Business Administration from DePaul University, USA
  • Bachelor’s degree in Electronics and Communications Engineering from the University of South Wales, United Kingdom
  • Investment Representative Program (Series 7) from the Bahrain Institute of Banking and Financial Studies
  • Higher Diploma in Islamic Finance from the Bahrain Institute for Banking and Financial Studies

Practical Qualifications:

  • General Manager of Business Development, Bin Faqeeh Real Estate Investment Company - Bahrain.
  • General Manager of the branches of Bin Faqeeh Real Estate Investment Company in Saudi Arabia (Riyadh and Al-Khobar).
  • Branch Manager, Ithmaar Bank, Department of Retail Banking Operations
  • Business Relations Manager, Ithmaar Bank, Private Banking and Investment Department
  • Administrative Engineer, Ministry of Works

Professional Certificates:

  • Real Estate Economics and Finance, from the London School of Economics and Political Science (LSE)
  • Real estate practitioner certificate, from the Real Estate Regulatory Authority
  • Private Banking Program, from the Capital Knowledge Institute

Community Contributions:

  • Appointed by His Highness the Crown Prince and Prime Minister Sheikh Salman bin Hamad Al Khalifa as a member of the Guardian Council for the Funds of Minors and the like, and a member of the Financial and Real Estate Investment Committee.
  • Providing financial and banking programs through INJAZ Bahrain.

This will close in 0 seconds

Mr. Abdullah Alawadhi


Mr. Abdullah Alawadhi, Kingdom of Bahrain

Studied in the United Arab Emirates, specifically at the University of the Emirates, and holds a bachelor’s degree in accounting, in addition to some specialized courses related to real estate, immediately after his graduation, where he began following the real estate market and working in it since his first years at the university, as a result of the family’s trade and work in the extended Emirate of Dubai.

For more than 80 years, his journey in the real estate market was a practical journey that began in his first years at university.
He invested in the Emirate of Ras Al Khaimah on a personal level. After graduation, he worked in the banking sector and then moved to work with real estate investment companies such as Al Khaleej Development Company, which was affiliated with Gulf Finance House, and Alinma House, affiliated with Finance House. Kuwaiti.

In 2006, he founded the first company to provide professional real estate services in the Kingdom of Bahrain by providing real estate companies with feasibility studies for proposed projects. The company was approved as an essential part of the process of evaluating real estate opportunities by several companies in the Kingdom of Bahrain, the Emirate of Dubai, and the State of Kuwait, in addition to a website or a real estate platform considered one of the first real estate platforms in the region.

The company was one of the first companies specialized in marketing freehold projects, as the company obtained the exclusive right to market projects in the Emirate of Dubai and Mecca, which had a positive impact in forming a network of good relationships with businessmen and various investment companies in the region.

This will close in 0 seconds

المهندس فيصل الدوسري، مملكة البحرين

يمتلك المهندس فيصل الدوسري خبرة واسعة في المجالات العقارية والمالية الاستثمارية لأكثر من 18 سنة، فتقلّد مجموعة من المناصب الإدارية في المصارف المالية والاستثمارية، إضافة إلى عمله مع كبريات شركات التطوير العقاري بمملكة البحرين، حيث استطاع تحقيق العديد من الإنجازات في تطوير مجموعة من الأبراج السكنية والتجارية على حدٍّ سواء.

المؤهلات التعليمية:

  • ماجستير إدارة الأعمال من جامعة ديبول، الولايات المتحدة الأمريكية
  • بكالوريوس هندسة الإلكترونيات والاتصالات من جامعة ساوث أوف ويلز، المملكة المتحدة
  • برنامج ممثل الاستثمار (Series 7) من معهد البحرين للدراسات المصرفية والمالية
  • دبلوم عالي في التمويل الإسلامي من معهد البحرين للدراسات المصرفية والمالية

الخبرات العملية:

  • مدير عام تطوير الأعمال، شركة بن فقيه للاستثمار العقاري – البحرين.
  • المدير العام على فروع شركة بن فقيه للاستثمار العقاري بالسعودية (الرياض والخبر).
  • مدير فرع، بنك الإثمار، بإدارة العمليات المصرفية للأفراد
  • مدير علاقات عمل، بنك الإثمار، بإدارة الأعمال المصرفية الخاصة والاستثمار
  • مهندس إداري، وزارة الأشغال

شهادات احترافية:

  • الاقتصاد والتمويل العقاري، من جامعة لندن للاقتصاد والعلوم السياسية (LSE)
  • شهادة الممارس العقاري، من مؤسسة التنظيم العقاري
  • برنامج الأعمال المصرفية الخاصة، من معهد كابيتال نوليج

المساهمات المجتمعية:

  • تعيينه من لدن سمو ولي العهد رئيس مجلس الوزراء الشيخ سلمان بن حمد آل خليفة عضواً في مجلس الولاية على أموال القاصرين ومن في حكمهم، عضو لجنة الاستثمار المالي والعقاري.
  • تقديم برامج مالية ومصرفية من خلال مؤسسة إنجاز البحرين.

This will close in 0 seconds

الأستاذ عبد الله العوضي، مملكة البحرين

درس في الإمارات العربية المتحدة تحديداً في جامعة الإمارات وحاصل على درجة البكالوريوس في المحاسبة، بالإضافة الى بعض الدورات التخصصية المتعلقة في العقار وذلك بعد تخرّجه مباشرة، حيث بدأ بمتابعة السوق العقاري والعمل فيه منذ سنواته الأولى في الجامعة وذلك نتيجة لتجارة وعمل العائلة في إمارة دبي والممتدة لأكثر من 80 عاماً.

رحلته في السوق العقاري كانت رحلة عملية بدأت من السنوات الأولى في الجامعة، فقام بالإستثمار في إمارة رأس الخيمة على الصعيد الشخصي وبعد التخرج عمل في القطاع المصرفي وانتقل بعدها للعمل مع شركات إستثمارية عقارية كشركة الخليج للتعمير والتي كانت تابعة لبيت التمويل الخليجي وبيت الإنماء التابعة لبيت التمويل الكويتي.

في سنة 2006 أسس أول شركة تقدم خدمات عقارية إحترافية في مملكة البحرين وذلك بتزويد الشركات العقارية بدراسات جدوى لمشاريع مقترحة حيث تم إعتماد الشركة كجزء أساسي من عملية تقييم الفرص العقارية من قبل عدة شركات في مملكة البحرين و إمارة دبي ودولة الكويت، بالإضافة إلى موقع الكتروني أو منصة عقارية تعتبر من أوائل المنصات العقارية في المنطقة.

وكانت الشركة من أوائل الشركات المتخصصة في تسويق مشاريع التملك الحر حيث حصلت الشركة على الحق الحصري لتسويق مشاريع في إمارة دبي ومكة المكرمة، مما كان له أثر إيجابي في تكوين شبكة علاقات جيدة مع رجال أعمال وشركات إستثمارية مختلفة في المنطقة.

كما قام العوضي بتكوين شراكات إستراتيجية بين مستثمرين بحرينيين وخليجيين للإستثمار في سوق دبي، ومسقط، والبحرين، وكان المسؤول عن إدارة هذه الإستثمارات والتخارج منها، وبلغت قيمة الإستثمارات حوالي 9.2 مليون دينار بحريني وبنسب أرباح عالية ومتفاوتة. وتفاوتت المشاريع بين أراضي كبيرة تم تقسيمها ومشاريع AFFORDABLE HOUSES  في دبي حوالي 90 بيت تملك حر وفي عمان 20 بيت وفي البحرين 23 بيت كانت بإشراف مباشر منه من تعيين الاستشاري والمقاول الى بيع العقارات.

 واستمر بالعمل تحت غطاء شركته الخاصة الى أن تم التوافق مع أحد المستثمرين المحليين في تأسيس وتدشين أعمال شركة بن فقيه للتطوير العقاري وفق عمل مؤسسي واستراتيجي يضمن للشركة تحقيق أرباح واستمرارية تضمن وضع حلول لبعض المشاكل المالية التي تراكمت نتيجة بعض الصعوبات المالية بعد الأزمة المالية في 2008. لتنطلق الشركة بعدها بقصة نجاح عنوانها تنفيذ مشاريع بعشرات الملايين حيث وضع العوضي استراتيجية عملية مع فريق العمل الذي كونه وأشرف عليه مباشرة. فحقق العوضي مبيعات تجاوزت ال300 مليون دينار بحريني وذلك في غضون 5 سنوات فقط.

عمل أيضاً في شركة بن فقيه كمدير إقليمي لأعمال الشركة ورئيس تنفيذي لمجموعة من الشركات التابعة، حيث كانت حجم المعاملات العقارية والخدمات المتعلقة بها كبير جداً فكانت التحديات جمة على صعيد ترتيب البيت الداخلي.

التطوير المستمر والتميز في المنتج العقاري شغف لايمكن للأستاذ عبد الله العوضي الإبتعاد عنه، لذلك قام بالبحث عن شركات تمتلك تكنولوجيا في الطاقة المتجددة ومراكز أبحاث تضمن القدرة التنافسية مستقبلاً، حيث الشركات العاملة في القطاع العقاري عديدة لكنها تفتقر إلى هذه المواصفات لذلك قام بتكوين تحالف مع شركة يابانية لتطوير بيوت تكون تكلفة استهلاك الكهرباء صفرية وأيضاً دخل معها في أول مناقصتين حكوميتين وفاز فيها وهي مناقصة حلبة البحرين الدولية للفورمولا1 (BIC) ومناقصة وزارة التربية والتعليم.

وهو يشرع حالياً في دراسة تكاليف تنفيذ مشروع تجاري في موقع على البحر لإستغلال الطاقة الشمسة لتوليد أغلب الطاقة الكهربائية للمشروع بالإضافة إلى توفير المياه من الرطوبة.

إن التميز في المنتج مع تخفيض الفواتير والمحافظة على التكلفة المعقولة عوامل تعزز من قوة أي مشروع عقاري وتقلل من المنافسة الحادة في السوق وهذه العوامل ممكن تحقيقها.

This will close in 0 seconds